Zobaczcie Apeniny – Włochy to nie tylko Alpy!

Napisany przez

Przez Apeniny do słonecznej Toskanii

Jeżeli myślicie, że na pięknych alpejskich przełęczach kończą się wspaniałe drogi we Włoszech, to jesteście w ogromnym błędzie. Rankiem pozwiedzaliśmy jeszcze trochę Padwę, a następnie wyruszyliśmy lokalnymi drogami przez Apeniny w kierunku Montecatini Terme. Montecatini Terme miało stać się dla nas bazą noclegową i punktem wypadowym w Toskanii na kolejne kilka dni. Blisko do Florencji, Pizy, Lukki czy nad morze.

Apeniny

Na starcie naszej podróży sądziliśmy, że będzie to dość nużąca trasa, i to zarówno jeżeli chodzi o kwestie turystyczne i zwiedzanie, jak i walory doceniane przez motocyklistów. Droga wyglądała na taką, która nas niczym nie zaskoczy. A jednak!

Pierwszym zaskoczeniem była Ferrara, więcej o której pisaliśmy już wcześniej. Piękna, renesansowa perełka Włoch i miasto o ciekawej historii, związanej z kontrowersyjnym rodem Borgia. Kolejnym zaskoczeniem był Apeniny.

Niedocenione Apeniny

Z postanowieniem, że kiedyś musimy wrócić do miasta Lukrecji Borgia, ruszyliśmy w stronę Bolonii, a następnie drogą SS64 przez Apeniny. Na początku droga jak droga, ładne widoki, lekkie zakręty, ot nic szczególnego, taka jakich wiele w Polsce, tylko nieco lepsza jakościowo. Jednak im bardziej na południe, im bliżej gór, tym zaczęła się robić coraz bardziej kręta, coraz bardziej wymagająca. Taka jaką kochają motocykliści 🙂 Późnym popołudniem zatrzymaliśmy się nad tamą w miejscowości Pavana, leżącej przy rzece, która jest naturalną granicą pomiędzy regionem Emilia-Romania a Toskanią.

Apeniny

Za nią rozpoczęły się przepiękne serpentynki, jakich nie powstydziła by się żadna alpejska przełęcz. Malownicza droga wijąca się pomiędzy lasami i górkami dookoła, sprawiała wrażenie jakby wtapiała się w okoliczny pejzaż. Czasami przytulała do lekkiego pagórka, a czasami przecinała strome zbocze tunelem. Pomimo zmęczenia całodniową podróżą połączoną ze zwiedzaniem ta droga nas zachwyciła. Jedynym minusem było niestety zbytnie natężenie ruchu, bo o ile dla nas trasa była zaskoczeniem, to dla lokalnych motocyklistów chyba jedną z częściej przejeżdżanych.

Niestety było już dość późno i niewiele zdjęć z trasy nadawało się do czegokolwiek, dlatego musicie uwierzyć nam na słowo, że warto, a jeśli to za mało to spójrzcie na zapis GPX i sami tam pojedźcie 🙂

ApeninyApeninyApeniny

Co może Was jeszcze zainteresować?