Motocyklem w Beskid Śląski – na styku granic!

Posted by

Święto Szlaku Zabytków Techniki? Ano! Co roku taka impreza jest organizowana na terenie województwa śląskiego i przyciąga całe masy miłośników architektury i zabytków przemysłowych. To jednocześnie największy festiwal dziedzictwa kulturowego w naszej części Europy. W czasie jego trwania można zwiedzać obiekty i miejsca zazwyczaj niedostępne w pozostałym czasie. W tym roku postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i zaliczając, w ramach Industriady, browary w Cieszynie i Żywcu jednocześnie zrobić sobie 2-dniowy wypad motocyklem w Beskid Śląski.

Cieszyn naprawdę cieszy

Popołudniem wyruszyliśmy z Katowic w stronę Cieszyna, jednego z najstarszych miast na Śląsku. Według legendy trzej bracia Bolko, Leszko i Cieszko, synowie czeskiego księcia Lecha, radując się ze swojego spotkania przy tamtejszym źródle, postanowili zbudować przy nim gród. Od tego czasu Cieszyn stoi po dziś dzień i naprawdę nas ucieszył! Pomimo, że słyszeliśmy same dobre rzeczy o Cieszynie, to zawsze był przez nas odwiedzany tylko przejazdem, przy okazji wycieczek w Beskidy czy do naszych południowych sąsiadów. Tym razem chcieliśmy znaleźć trochę czasu na przejście się po rynku, porobienie zdjęć w pobliskich uliczkach, takie powłóczenie się po mieście.

Co możemy napisać o samym mieście? Poczuliśmy się tak, jakbyśmy przenieśli się do Wiednia, tylko w wersji bardziej kameralnej, przyjemnej i swojskiej. Takiej, która bardziej nam się spodobała, na tyle, że po kilku minutach wiedzieliśmy, że jeszcze nie raz odwiedzimy Cieszyn. Tym razem, w ramach Industriady, to nie samo miasto było celem, a browar na Wzgórzu Zamkowym. O Browarze Zamkowym możecie przeczytać tutaj. Gorąco go polecamy, bo jest niesamowity! 🙂

Całkowity dystans: 77.71 km
Łączny czas: 01:39:35
Pobieranie

Motocyklem w Beskid Śląski

Z samego rana ruszyliśmy w stronę Żywca, jednak nie bezpośrednio, najkrótszą drogą, tylko przez Wisłę, Istebną, Koniaków, przepiękną trasą objeżdżającą od zachodu i południa Park Krajobrazowy Beskidu Śląskiego. Zatrzymaliśmy się na krótki postój na Przełęczy Kubalonka i tutaj nie mogliśmy oprzeć się pokusie zboczenia lekko z obranej drogi i zajrzenia nad Jezioro Czerniańskie z widokiem na Rezydencję Prezydenta RP. Jakość dróg czasami jest tragiczna, ale te niedogodności rekompensują przepiękne krajobrazy. Trasę do pobrania w formacie GPX znajdziecie niżej.

motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski

Browar Arcyksiążęcy w Żywcu

Około południa dotarliśmy do Muzeum Browaru w Żywcu. O samym browarze pisaliśmy już wcześniej, artykuł znajdziecie tutaj. Mieliśmy w planach jeszcze zajrzeć na rynek Żywcu, pochodzić po parku, zahaczyć o jezioro Żywieckie, może o górę Żar, ale niestety pogoda nas pogoniła do domu.