Motocyklem w Beskid Śląski – na styku granic!

Posted by

Święto Szlaku Zabytków Techniki? Ano! Co roku taka impreza jest organizowana na terenie województwa śląskiego i przyciąga całe masy miłośników architektury i zabytków przemysłowych. To jednocześnie największy festiwal dziedzictwa kulturowego w naszej części Europy. W czasie jego trwania można zwiedzać obiekty i miejsca zazwyczaj niedostępne w pozostałym czasie. W tym roku postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i zaliczając, w ramach Industriady, browary w Cieszynie i Żywcu jednocześnie zrobić sobie 2-dniowy wypad motocyklem w Beskid Śląski.

Cieszyn naprawdę cieszy

Popołudniem wyruszyliśmy z Katowic w stronę Cieszyna, jednego z najstarszych miast na Śląsku. Według legendy trzej bracia Bolko, Leszko i Cieszko, synowie czeskiego księcia Lecha, radując się ze swojego spotkania przy tamtejszym źródle, postanowili zbudować przy nim gród. Od tego czasu Cieszyn stoi po dziś dzień i naprawdę nas ucieszył! Pomimo, że słyszeliśmy same dobre rzeczy o Cieszynie, to zawsze był przez nas odwiedzany tylko przejazdem. Tak o, przy okazji wycieczek w Beskidy, czy do naszych południowych sąsiadów. Tym razem chcieliśmy znaleźć trochę czasu na przejście się po rynku, porobienie zdjęć w pobliskich uliczkach, takie powłóczenie się po mieście.

Co możemy napisać o samym mieście? Poczuliśmy się tak, jakbyśmy przenieśli się do Wiednia, tylko w wersji bardziej kameralnej, przyjemnej i swojskiej. Takiej, która bardziej nam się spodobała, na tyle, że po kilku minutach wiedzieliśmy, że jeszcze nie raz odwiedzimy Cieszyn. Tym razem, w ramach Industriady, to nie samo miasto było celem, a browar na Wzgórzu Zamkowym. O Browarze Zamkowym możecie przeczytać tutaj. Gorąco go polecamy, bo jest niesamowity! 🙂

Całkowity dystans: 77.71 km
Łączny czas: 01:39:35
Pobieranie

Motocyklem w Beskid Śląski

Z samego rana ruszyliśmy w stronę Żywca, jednak nie bezpośrednio, najkrótszą drogą, tylko przez Wisłę, Istebną, Koniaków, przepiękną trasą objeżdżającą od zachodu i południa Park Krajobrazowy Beskidu Śląskiego. Zatrzymaliśmy się na krótki postój na Przełęczy Kubalonka i tutaj nie mogliśmy oprzeć się pokusie zboczenia lekko z obranej drogi i zajrzenia nad Jezioro Czerniańskie z widokiem na Rezydencję Prezydenta RP. Jakość dróg czasami jest tragiczna, ale te niedogodności rekompensują przepiękne krajobrazy. Trasę do pobrania w formacie GPX znajdziecie niżej.

motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski

Browar Arcyksiążęcy w Żywcu

Około południa dotarliśmy do Muzeum Browaru w Żywcu. O samym browarze pisaliśmy już wcześniej, artykuł znajdziecie tutaj. Mieliśmy w planach jeszcze zajrzeć na rynek Żywcu, pochodzić po parku, zahaczyć o jezioro Żywieckie, może o górę Żar, ale niestety pogoda nas pogoniła do domu.

motocyklem w Beskid Śląski motocyklem w Beskid Śląski

Całkowity dystans: 175.55 km
Łączny czas: 07:22:42
Pobieranie

Przeczytaj też:

Comments 9

1. Cieszyn jest jednym z ładniejsze miast na południu Polski. Po raz pierwszy zachwycił mnie gdy byłam małą dziewczynką i wybrałam się tam na kolonie. W późniejszych latach wracałam tam jako nastolatka, żona a teraz pokazuję to piękne miasto moim dzieciom. Na szczęście nie mamy do Cieszyna daleko. Polecam to miasto szczególnie dla par szukających miejsca na miły weekend.

1. Szkoda, że nadal tak mało znanym i wyeksponowanym, bo swoją urodą nie ustępuje chociażby Wrocławiowi, a kameralnością bije go na głowę. :)))