Chorwacja motocyklem – najpiękniejsze trasy od plaż Adriatyku po góry Dynarskie

Posted by

Czy nadal warto wybrać się do Chorwacji motocyklem?

Jeszcze kilka lat temu Chorwacja była jedną z ulubionych miejscówek motocyklistów. Świetne warunki pogodowe, różnorodne trasy i relatywnie bliska odległość od Polski, przyciągały masę miłośników turystyki motocyklowej. Dzisiaj, nadal cieszy się dość dużą popularnością, jednak ceny, które z roku na rok są coraz wyższe, dzikie tłumy na plażach i korki na drogach, skutecznie odstraszają w sezonie. Przynajmniej nas. Odbierając nam tym samym dużą część frajdy z jazdy motocyklem. Mimo to, wszystkimi łapkami i kołami, polecamy wyjazd do Chorwacji, ale w maju albo jesienią. Przepiękne i PUSTE! plaże, jak dla nas idealna temperatura do jazdy i zwiedzania, przyzwoite ceny i zapierające dech w piersiach widoki. Taką Chorwację pokochaliśmy i taką życzymy Wam, żebyście poznali, bo różne opinie słyszeliśmy. 🙂

Chorwacja motocyklem – czyli, co według nas trzeba zobaczyć!

Wyspa Pag i Biokovo – te dwa miejsca zrobiły na nas największe wrażenie i są zdecydowanymi faworytami w naszym subiektywnym rankingu najpiękniejszych miejsc w Chorwacji. Oczywiście z punktu widzenia dwóch kółek. 🙂 Przeczytajcie, dlaczego i poznajcie resztę naszych chorwackich must to see i must to ride! 🙂

#1 Zabierz swoją drugą połówkę na księżyc. Pag – najbardziej kosmiczna wyspa!

Zostawiamy dowolność interpretacji Waszej połówki. 🙂 Ważne, że na wyspie Pag, która przez swój unikatowy krajobraz jest prawdziwą perełką. Cześć wyspy jest jałowa i skalista, gdzieniegdzie tylko porośnięta przez trawy i niskie krzaczki. Ciągnące się kilometrami skaliste pustkowia, robią naprawdę niesamowite wrażenie. Może nie każdemu przypadnie do gustu ten kosmiczny krajobraz, ale dla nas to był WOW! O samej wyspie już pisaliśmy wcześniej, zerknijcie do naszego poprzedniego >>wpisu<<.

Chorwacja motocyklem Chorwacja motocyklem Chorwacja motocyklem

Całkowity dystans: 52 km
Total time: 01:02:22
Pobieranie

2# Przejazd najwyżej położoną drogą w Chorwacji, czyli motocyklem na Sveti Jure!

Chorwacki, motocyklowy klasyk, którego nie może zabraknąć. Połączenie niesamowitego widoku na Adriatyk, piętrzących się, skalistych gór Dynarskich i wijącej się serpentynami drogi, to spełnienia marzeń każdego miłośnika dwóch kółek. Nie posiadamy tak rozwiniętych umiejętności poetyckich, żeby słowami opisać krajobrazy, dlatego pozostawiamy Wam zdjęcia. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej, jak dojechać na Sveti Jure, ile kosztują bilety, zerknijcie do naszego poprzedniego >>wpisu<<.

Chorwacja motocyklem Chorwacja motocyklem Chorwacja motocyklemChorwacja motocyklem

Całkowity dystans: 31.11 km

#3 Legendarne drogi wyspy Hvar

„Obyś zginął na drogach Hvaru!”, czyli osławione przekleństwem w całej Chorwacji, drogi wyspy Hvar. Dzisiaj niewiele pozostało z ich grozy. Cześć jest nówka sztuka, prawie niejeżdżona, chociaż podobno jest wiele szutrowych, które nadal podnoszą adrenalinę – kręte, strome i niezabezpieczone barierkami. Nasza Piggy do szutrów się nie nadaje, a jazda po drogach Hvaru była dla nas samą przyjemnością. Super nawierzchnia, zerowe natężenie ruchu, naprawdę można sobie pośmigać. 🙂 O wyspie Hvar, pisaliśmy już wcześniej. Zerknijcie do naszego >>wpisu<<, żeby dowiedzieć się więcej.

Chorwacja motocyklemChorwacja motocyklem

Chorwacja motocyklem

Całkowity dystans: 61.26 km
Total time: 01:13:29

#4 Prawie 800 kilometrów motocyklowych wrażeń, czyli Magistrala Adriatycka

Najbardziej popularna trasa, i mimo, że dość tłoczno na niej nawet poza sezonem, to warta uwagi i przejechania. Ciągnie się przez ok. 800 kilometrów od Rijeki do Dubrovnika i niezmiennie zachwyca widokiem na wybrzeże, lazurowe morze i skaliste góry. Niestety najpiękniejszy według nas jej odcinek, jest również najbardziej obleganym turystycznie – czyli Makarska i okolice Omiś. No, ale pewnie każdy chce nacieszyć swoje oczy nieziemskimi widokami. 🙂

Całkowity dystans: 555.09 km
Total time: 11:05:52

#5 Droga D27 z Plitwickich Jezior

I na sam koniec nieco mniej znana trasa D27, którą jechaliśmy z Plitwickich Jezior w stronę Zadaru. Bardziej zielona i zadrzewiona niż poprzedniczki, ale z równie przepięknym widokiem na góry Dynarskie. Nie spotkaliśmy prawie żadnego samochodu po drodze, nawierzchnia świetna i do tego przyjemne winkle.
Chorwacja motocyklem Chorwacja motocyklem

O samych Plitwickich Jeziorach również pisaliśmy wcześniej. Zerknijcie do naszego poprzedniego >>wpisu<<. Trasa D27 jest idealnym dopełnieniem zwiedzania Plitwickich Jezior. Coś dla nóg i dla dwóch kółek w ciągu jednego dnia. 🙂

Całkowity dystans: 166.47 km
Total time: 03:19:42

Przeczytaj też:

Comments 15

1. Dzięki 🙂 Chorwacja jest przepiękna, byliśmy kilkukrotnie i za każdym razem zaskakiwała nas czymś nowym 🙂 Na pewno nie raz tam jeszcze wrócimy 🙂

1. Taka jest Chorwacja. 🙂 W zasadzie każde miejsce jest bajkowe. Niestety, kiedy przyglądamy się bliżej życiu w małych miasteczkach, już tak bajkowo to nie wygląda.